Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Wyświetlanie sum i kolumn obliczanych — informacje

Wyświetlanie sum i kolumn obliczanych — informacje

Widoki list i bibliotek umożliwiają wyświetlanie informacji obliczanych na podstawie innych informacji z widoku. Widok może automatycznie obliczać sumę kolumny, ale możliwe jest także dodawanie kolumn obliczanych wykorzystujących formuły niestandardowe.

Wyświetlanie sum — informacje

Podczas tworzenia i edytowania widoku można zdefiniować wyświetlanie podsumowania dla dowolnej kolumny. Wyświetlane podsumowanie może być:

W poniższym przykładzie pokazano wiersz podsumowania zawierający liczbę pozycji kolumny Produkt.

Produkt Kod produktuKolor
Krzesło1005niebieski
Stół1007purpurowy
Lampa1010zielony
Razem3

Kolumny obliczane — informacje

Kolumny obliczane umożliwiają wyświetlanie wyników operacji matematycznych i logicznych. Operacjami tymi mogą być informacje z niektórych kolumn listy, a także funkcje systemowe, takie jak funkcja [today], zwracająca bieżącą datę. Można na przykład zdefiniować kolumnę obliczaną wyświetlającą wynik dodawania wartości kolumny A i kolumny B. W poniższym przykładzie kolumna „Suma” jest kolumną obliczaną.

Kolumna 1 Kolumna 2Suma
123
102030
161632

Oto formuła, jaką należy wpisać przy definiowaniu tej kolumny obliczanej:

[kolumna 1] + [kolumna 2]

Kolumna obliczana umożliwia wykonywanie operacji na danych z innych kolumn. Kolumny nie muszą sąsiadować ze sobą ani z kolumną obliczaną.

Do tworzenia kolumn obliczanych można także używać innych operacji. Można na przykład łączyć napisy z dwóch kolumn. Poniżej pokazano przykład, jak można utworzyć kolumnę łączącą tekst z kolumn Imię i Nazwisko.

NazwiskoImięPełne nazwisko
MochnackiTomaszMochnacki, Tomasz
JarockiMarekJarocki, Marek
DumiczLeszekDumicz, Leszek

Tekst z pierwszych dwóch kolumn można połączyć, wpisując w definicji kolumny obliczanej następującą formułę:

[Nazwisko] & ", " & [Imię]

Operatory & w tej formule sklejają tekst z pierwszej kolumny z przecinkiem i spacją oraz z tekstem z drugiej kolumny.

Można także utworzyć kolumny obliczane używające dat kalendarzowych. W poniższym przykładzie kolumna jest obliczana automatycznie zapełniana datą ukończenia procesu biznesowego. W formule założono, że proces trwa siedem dni.

Data rozpoczęciaZakończenie
5-1212-12
6-1213-12
7-1214-12

Oto formuła dla tej kolumny obliczanej:

[Data rozpoczęcia] + 7

Uwaga  Podczas wpisywania konkretnej daty do obliczeń należy używać funkcji DATE. Aby na przykład wpisać datę 2 listopada 2004, należy wpisać: =DATE(2004; 11; 02)

Tematy pokrewne

Dodawanie kolumny obliczanej
Kolumny — informacje
Funkcje
Formuły — informacje
Funkcje — informacje
Odwołania do kolumn w formule — informacje
Operatory obliczeń — informacje
Stałe w formułach — informacje
Przykłady typowych formuł
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.