Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Dodawanie kolumny obliczeniowej

Dodawanie kolumny obliczeniowej

Aby utworzyć komórkę, w której będą wyświetlane informacje obliczone na podstawie danych z innych kolumn, należy dodać do listy lub biblioteki kolumnę obliczeniową. Można na przykład dodać kolumnę obliczeniową, w której dla każdego elementu listy będzie wyświetlana średnia z dwóch innych kolumn.

Porada 

Aby zliczać elementy kolumny lub wykonywać proste działania matematyczne na kolumnach liczbowych, można utworzyć widok spersonalizowany i w sekcji Sumy zdefiniować sposób obliczania sumy dla kolumny.
  1. Na górnym pasku łączy kliknij łącze Dokumenty i listy.
  2. Na stronie Dokumenty i listy kliknij listę, bibliotekę dokumentów lub tablicę dyskusyjną, do której chcesz dodać kolumnę.
  3. Na stronie zawierającej listę, bibliotekę dokumentów lub tablicę dyskusyjną kliknij przycisk Modyfikuj ustawienia i kolumny.
  4. W sekcji Kolumny kliknij przycisk Dodaj nową kolumnę.
  5. W sekcji Nazwa i typ w polu Nazwa kolumny wpisz nazwę kolumny.
  6. Wybierz opcję Obliczeniowa (obliczenia oparte na innych kolumnach).
  7. W sekcji Ustawienia opcjonalne dla kolumny wpisz opis kolumny.

    Ten krok jest opcjonalny.

  8. W polu Formuła wprowadź formułę obliczania informacji w tej kolumnie.

    Jak?

    • Kolumny będące już częścią listy lub biblioteki są wyświetlane na liście Wstaw kolumnę. Aby uwzględnić w równaniu istniejącą kolumnę, kliknij element, a następnie kliknij przycisk Dodaj do formuły.

      Można także ręcznie wpisywać nazwy kolumn ujęte w nawiasy kwadratowe. Na przykład, aby wprowadzić do formuły kolumnę Cena, wpisz [Cena].

    • W równaniu można używać wszystkich standardowych operatorów matematycznych, porównania i logicznych, takich jak +, -, /, *, %, ^, >, <, >=, <=, <>, &, OR, NOR i XOR.
    • Aby wstawić tekst do równania, należy go ująć w cudzysłów. Spacje nieujęte w cudzysłów są ignorowane.

    Na przykład, aby dodać kolumnę obliczeniową przedstawiającą średnią z dwóch istniejących kolumn (Kolumna_1 i Kolumna_2), należy wpisać formułę ([Kolumna_1] + [Kolumna_2]) / 2 w polu Formuła.

  9. U dołu strony kliknij przycisk OK.

Tematy pokrewne

Dodawanie, edytowanie lub usuwanie kolumny
Funkcje
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.