Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Typy i opcje informacji

Typy i opcje informacji

Poniżej wymieniono dostępne typy informacji oraz opcje dla każdego z nich.

Jeden wiersz tekstu

Informacji tego typu należy używać, aby umożliwić członkom zespołu wprowadzanie tylko kilku wyrazów.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy, opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Maksymalna liczba znaków
Wpisz żądaną wartość, aby ograniczyć liczbę znaków wyświetlanych w tej kolumnie.
Wartość domyślna
Aby nowe elementy automatycznie wyświetlały informacje w tej kolumnie, informacje te wpisz tutaj. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.
Dodawanie do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Wiele wierszy tekstu

Należy używać informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wpisywać zdania lub większe fragmenty tekstu.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy, opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Liczba wierszy do wyświetlenia
Wpisz liczbę wierszy wyświetlanych w tej kolumnie formularza wprowadzania danych.
Zezwól na sformatowany tekst HTML
Określ, czy można formatować tekst, stosując np. czcionki, pogrubienie, kursywę lub kolory tekstu.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Liczby

Informacji tego typu należy używać, aby zezwolić członkom zespołu na wpisywanie wartości liczbowej.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy, opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Wartość minimalna i maksymalna
Aby członkowie zespołu wprowadzali wartości z pewnego zakresu, w polu Minimalnie wpisz wartość dolnej granicy, a w polu Maksymalnie — wartość górnej granicy.
Liczba miejsc dziesiętnych
Wybierz liczbę miejsc dziesiętnych, aby umożliwić członkom zespołu wprowadzanie wartości dziesiętnych rzędu dziesiętnych, setnych i tak dalej.
Wartość domyślna
Aby nowe elementy automatycznie wyświetlały informacje w tej kolumnie, informacje te wpisz tutaj. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.
Pokaż w procentach
Zaznacz to pole wyboru, aby liczby reprezentowały wartość procentową.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Waluta

Informacji tego typu należy używać, aby członkowie zespołu mogli wpisywać wartość pieniężną.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy, opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Wartość minimalna i maksymalna
Aby członkowie zespołu wprowadzali wartości z pewnego zakresu, w polu Minimalnie wpisz wartość dolnej granicy, a w polu Maksymalnie — wartość górnej granicy.
Liczba miejsc dziesiętnych
Wybierz liczbę miejsc dziesiętnych, aby umożliwić członkom zespołu wprowadzanie wartości dziesiętnych rzędu dziesiętnych, setnych i tak dalej.
Wartość domyślna
Aby nowe elementy automatycznie wyświetlały informacje w tej kolumnie, informacje te wpisz tutaj. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.
Format waluty
Wybierz walutę na podstawie danego regionu geograficznego.
Dodawanie do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Data i godzina

Informacji tego typu należy używać na potrzeby przechowywania informacji o datach lub godzinach.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagaj
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Format daty
Wybierz, czy ma być wyświetlana data, czy data i godzina.
Wartość domyślna
Jeśli chcesz, aby nowe elementy wyświetlały datę i godzinę, wykonaj jedną z następujących czynności:
  • Aby były wyświetlane data i godzina utworzenia elementu, kliknij opcję Dzisiejsza data.
  • Aby były wyświetlane data i godzina niestandardowa, kliknij kalendarz Obraz ikony i wybierz datę, a następnie w odpowiednich polach zaznacz godzinę i minuty.
  • Wartość obliczona

  • Zaznacz tę opcję, aby wyświetlana w kolumnie data była oparta na obliczeniach. Na przykład, aby utworzyć kolumnę wyświetlającą datę o 30 dni późniejszą od bieżącej daty, należy zaznaczyć pole Wartość obliczona i wpisać równanie =[DZIŚ]+30 w udostępnionym polu.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Odnośnik

Informacji tego typu należy używać, aby ułatwić wybieranie informacji przechowywanych w witrynie.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Pobierz informacje z
Zaznacz listę lub bibliotekę w witrynie.
W tej kolumnie
Wybierz kolumnę, w której są przechowywane informacje, aby mogli je wybierać członkowie zespołu.
Dołącz informacje o obecności
Zaznacz tę opcję, aby informacje o obecności w trybie online pojawiały się obok nazw użytkowników. Ten stan jest aktualizowany za każdym razem, gdy użytkownik loguje się w programie Microsoft Windows Messenger. Funkcja ta stanowi wygodny sposób na dowiadywanie się, czy członkowie zespołu są dostępni do rozmów online.
Dodawanie do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Wybór

Informacji tego typu należy użyć, aby członkowie zespołu mogli wybierać z zestawu określonych opcji.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Lista wyborów
W polu Wpisz każdy wybór w oddzielnym wierszu zastąp tekst przykładowy opcjami, z których będą mogli wybierać członkowie zespołu. Wpisz każdy wybór w osobnym wierszu. Aby rozpocząć nowy wiersz, naciśnij klawisz ENTER.
Opcje wyświetlania
Aby opcje do wybrania były wyświetlane w polu rozwijanym, kliknij opcję Menu rozwijane. Aby opcje były wyświetlane na liście, kliknij opcję Przyciski radiowe.
Zezwalanie na wartości opcji wypełnianych
Aby członkowie zespołu mogli wprowadzać wartość, która nie jest uwzględniana na liście opcji kolumny, kliknij opcję Tak w obszarze Zezwalaj na opcje wypełniane.
Wartość domyślna
Nowe elementy będą automatycznie wyświetlać opcję wpisaną na pierwszym miejscu listy Lista wyborów. Jeśli wybór domyślny ma być inny, skopiuj go i wklej w tym miejscu. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Tak/Nie

Informacji tego typu należy użyć, aby przechowywać informację logiczną: prawda/fałsz. Aby potwierdzić, członkowie zespołu zaznaczają pole wyboru, aby zaprzeczyć, czyszczą je.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy, opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wartość domyślna
Aby nowe elementy automatycznie wyświetlały wartość w tej kolumnie, kliknij opcję Tak lub Nie w tym miejscu. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Hiperłącze lub obraz

Informacji tego typu należy używać, aby wyświetlać hiperłącze do strony sieci Web lub obraz z sieci Web.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Wymagany
Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje w tej kolumnie.
Formatowanie adresu URL jako
Aby hiperłącze było tekstowe, kliknij opcję Hiperłącze. Aby hiperłącze wyświetlało obraz, kliknij opcję Obraz. Aby był wyświetlany obraz, członkowie zespołu będą musieli wprowadzić adres sieci Web, który jest adresem URL obrazu, na przykład http://przykład.microsoft.com/obraz.gif.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.

Obliczana

Informacji tego typu należy używać, aby wyświetlać kolumnę z informacjami opartymi na wynikach formuły. Formuła może używać informacji z innych list i kolumn, dat lub liczb. Można używać standardowych operatorów matematycznych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Kolumny obliczane i obliczeniowe — informacje.

Opis
Wpisz opis informacji, które powinny się znaleźć w tej kolumnie. Podczas wypełniania formularza przez członków zespołu w celu dodania elementów do listy opisy kolumn są wyświetlane poniżej pól służących do wprowadzania danych.
Formuła
Wpisz formułę używaną do określania informacji pojawiających się w tej kolumnie.
Dane zwrócone przez tę formułę:
Zaznacz typ danych, które mają być wyświetlane w tej kolumnie.
Dodaj do widoku domyślnego
Zaznacz to pole wyboru, aby kolumna pojawiła się w domyślnym widoku listy lub biblioteki.
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.