Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Tworzenie ankiety

Tworzenie ankiety
  1. Na górnym pasku łączy kliknij łącze Utwórz.
  2. Na stronie Tworzenie strony kliknij łącze Ankieta.
  3. W sekcji Nazwa wpisz nazwę ankiety.

    To pole jest wymagane.

  4. W polu Opis wpisz opis przeznaczenia ankiety.

    To pole jest opcjonalne.

  5. Kliknij opcję Tak w sekcji Nawigacja, jeśli chcesz, aby na pasku Szybkie uruchamianie było widoczne łącze do tej ankiety.
  6. Aby nazwy respondentów były widoczne podczas oglądania przez członka zespołu wyników ankiety, w sekcji Opcje ankiety, w obszarze Czy pokazać nazwy użytkowników w wynikach ankiety? kliknij opcję Tak.

    Aby członkowie zespołu mogli kilka razy odpowiadać na ankietę, w obszarze Czy zezwalać na wiele odpowiedzi? kliknij opcję Tak.

  7. Kliknij przycisk Dalej.
  8. Na stronie Dodawanie pytania wpisz pytanie w polu Pytanie.
  9. Wybierz opcję odpowiednią dla oczekiwanego typu odpowiedzi.

    Na przykład, jeśli członkowie zespołu mają wybierać elementy z określonego zbioru, kliknij opcję Wybór.

  10. W sekcji Ustawienia opcjonalne dla pytania określ żądane ustawienia.

    Po wybraniu odpowiedniej opcji są dostępne następujące typy odpowiedzi:

    Pojedynczy wiersz tekstu

    Należy używać informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wprowadzić tylko kilka wyrazów.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Maksymalna liczba znaków

    Wpisz żądaną wartość, aby ograniczyć liczbę znaków, które będą mogli wpisać członkowie zespołu.

    Wartość domyślna

    Jeśli dla tego pytania nowa odpowiedź ma być wyświetlana automatycznie, należy wpisać odpowiednią informację w dostępnym polu. Członkowie zespołu będą mogli zmieniać tę wartość. Można też wybrać opcję Wartość obliczona, a następnie wprowadzić formułę tworzącą wartość domyślą. Można na przykład nakazać, by była wyświetlana nazwa członka zespołu — w tym celu należy wpisać łańcuch [me] w dostępnym polu. Aby uzyskać informacje na temat wartości obliczonych, zobacz Kolumny obliczone i obliczeniowe .

    Wiele wierszy tekstu

    Należy używać informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wpisywać zdania lub większe fragmenty tekstu.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Liczba wierszy do wyświetlenia

    Wpisz żądaną wartość, aby ograniczyć liczbę wierszy, które będą mogli wpisać członkowie zespołu, odpowiadając na to pytanie.

    Zezwól na sformatowany tekst HTML

    Określ, czy mają być dozwolone elementy formatowania tekstu, takie jak czcionki, pogrubienie, kursywa i kolory tekstu.

    Wybór

    Należy użyć informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wybierać z zestawu określonych opcji.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Lista wyborów

    W polu Wpisz każdy wybór w osobnym wierszu zastąp tekst przykładowy opcjami, spośród których będą mogli wybierać członkowie zespołu. Wpisz każdy wybór w osobnym wierszu. Aby rozpocząć nowy wiersz, naciśnij klawisz ENTER.

    Wyświetl opcje przy użyciu

    Aby opcje do wybrania były wyświetlane w polu rozwijanym, kliknij opcję Menu rozwijane. Aby opcje były wyświetlane na liście, kliknij opcję Przyciski radiowe.

    Zezwalaj na opcje wypełniane

    Wybierz tę opcję, aby zezwolić użytkownikom na wpisywanie własnych opcji.

    Wartość domyślna

    W nowych odpowiedziach będzie automatycznie wyświetlana informacja wpisana wstępnie w polu Lista wyborów. Aby użyć innej opcji domyślnej, skopiuj i wklej tę opcję w tym polu. Można też wybrać opcję Wartość obliczona, a następnie wprowadzić formułę tworzącą wartość domyślą. Można na przykład nakazać, by była wyświetlana nazwa członka zespołu — w tym celu należy wpisać łańcuch [me] w dostępnym polu. Aby uzyskać informacje na temat wartości obliczonych, zobacz Kolumny obliczone i obliczeniowe .

    Skala klasyfikacji

    Użyj tej opcji, aby umożliwić użytkownikom wybieranie wartości na skali liczbowej.

      Wpisz każdy wybór w osobnym wierszu.

    • Wprowadź opcje, które mają być dostępne dla użytkowników na skali klasyfikacji.
    • Zakres liczb

    • Wprowadź najniższą i najwyższą wartość na skali klasyfikacji.
    • Tekst zakresu

    • Wprowadź opis dolnego końca, połowy i górnego końca skali.
    • Tekst opcji N/D

    • Wybierz opcję Pokaż opcję N/D i wpisz tekst w polu, jeśli chcesz zezwolić użytkownikowi na pominięcie klasyfikowania opcji. Bywa to użyteczne, gdy opcja nie dotyczy danego użytkownika.

    Liczba

    Należy używać informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wpisywać wartość liczbową.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Wartość minimalna i maksymalna

    Aby członkowie zespołu wprowadzali wartości z pewnego zakresu, wpisz wartość dolnej granicy w polu Minimalnie i wartość górnej granicy w polu Maksymalnie.

    Liczba miejsc dziesiętnych

    Wybierz liczbę miejsc dziesiętnych, aby umożliwić członkom zespołu wprowadzanie wartości dziesiętnych z dokładnością do części dziesiętnych, setnych itd.

    Wartość domyślna

    Jeśli dla tego pytania nowa odpowiedź ma być wyświetlana automatycznie, należy wpisać odpowiednią informację w dostępnym polu. Można też wybrać opcję Wartość obliczona, a następnie wprowadzić formułę tworzącą wartość domyślą. Można na przykład nakazać, by była wyświetlana nazwa członka zespołu — w tym celu należy wpisać łańcuch [me] w dostępnym polu. Aby uzyskać informacje na temat wartości obliczonych, zobacz Kolumny obliczone i obliczeniowe .

    Opcja Pokaż w procentach

    Zaznacz to pole wyboru, aby liczby reprezentowały wartość procentową.

    Waluta

    Należy używać informacji tego typu, aby członkowie zespołu mogli wpisywać wartość pieniężną.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Wartość minimalna i maksymalna

    Aby członkowie zespołu wprowadzali wartości z pewnego zakresu, wpisz wartość dolnej granicy w polu Minimalnie i wartość górnej granicy w polu Maksymalnie.

    Liczba miejsc dziesiętnych

    Wybierz liczbę miejsc dziesiętnych, aby umożliwić członkom zespołu wprowadzanie wartości dziesiętnych z dokładnością do części dziesiętnych, setnych itd.

    Wartość domyślna

    Jeśli dla tego pytania nowa odpowiedź ma być wyświetlana automatycznie, należy wpisać odpowiednią informację w dostępnym polu. Można też wybrać opcję Wartość obliczona, a następnie wprowadzić formułę tworzącą wartość domyślą. Można na przykład nakazać, by była wyświetlana nazwa członka zespołu — w tym celu należy wpisać łańcuch [me] w dostępnym polu. Aby uzyskać informacje na temat wartości obliczonych, zobacz Kolumny obliczone i obliczeniowe .

    Format waluty

    Wybierz walutę na podstawie danego regionu geograficznego.

    Data i godzina

    Należy używać informacji tego typu, aby przechowywać informacje o datach lub godzinach.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Format daty

    Wybierz, czy ma być wyświetlana data lub data i godzina.

    Wartość domyślna

    Aby nowe odpowiedzi automatycznie wyświetlały bieżącą datę dla tego pytania, kliknij opcję Dzisiejsza data; w przeciwnym razie kliknij opcję (Brak). Można też wybrać opcję Wartość obliczona, a następnie wprowadzić formułę tworzącą wartość domyślą. Aby uzyskać informacje na temat wartości obliczonych, zobacz Kolumny obliczone i obliczeniowe .

    Odnośnik

    Należy używać informacji tego typu, chcąc ułatwić wybieranie informacji już przechowywanych w witrynie sieci Web opartej na aplikacji Microsoft Windows SharePoint.

    Wymagaj odpowiedzi na to pytanie

    Kliknij opcję Tak, aby członkowie zespołu musieli wprowadzić informacje dotyczące tego pytania.

    Uzyskaj informacje z

    Wybierz listę lub bibliotekę z witryny.

    W tej kolumnie

    Wybierz kolumnę, w której są przechowywane informacje, aby mogli je wybierać członkowie zespołu.

    Dołącz informacje o obecności

    Ta opcja jest wyświetlana, jeśli jako źródło odnośnika została wybrana lista Informacje o użytkowniku. Wybierz tę opcję, jeśli obok nazwisk użytkowników mają być widoczne informacje o ich obecności online. Te informacje o stanie są aktualizowane za każdym razem, gdy użytkownik loguje się do programu Microsoft Windows Messenger. Funkcja ta pozwala wygodnie sprawdzić, czy dany członek zespołu jest dostępny online i może brać udział w rozmowach.

    Tak/Nie

    Należy użyć informacji tego typu, aby przechowywać informacje typu prawda/fałsz. Aby wskazać wartość „tak”, członkowie zespołu będą musieli zaznaczyć to pole wyboru; aby wskazać wartość „nie”, będą musieli je wyczyścić.

    Wartość domyślna

    Aby nowe odpowiedzi automatycznie wyświetlały wartość dla tego pytania, kliknij opcję Tak lub Nie w tym miejscu. Członkowie zespołu mogą zmieniać tę wartość.

  11. Jeśli chcesz dodać więcej pytań, kliknij przycisk Następne pytanie i powtórz kroki opisane wyżej.
  12. Po zakończeniu dodawania pytań kliknij przycisk Zakończ.
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.