Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Określanie ustawień dostępu dla użytkownika anonimowego

Określanie ustawień dostępu dla użytkownika anonimowego

Używanie anonimowego konta użytkownika na serwerze sieci Web, umożliwia anonimowy dostęp do witryny programu SharePoint. To nie program Microsoft Windows SharePoint Services lecz Internetowe usługi informacyjne (IIS) tworzą i utrzymują to konto, zapewniające anonimowy dostęp sieci Web na komputerze serwera sieci Web. Domyślnie usługi IIS tworzą anonimowe konto użytkownika o nazwie IUSR_nazwa_komputera. Włączając anonimowy dostęp w programie Windows SharePoint Services, zezwala się na dostęp tego konta użytkownika do witryny sieci Web.

Zezwalanie na dostęp anonimowy dla serwera wirtualnego w Internetowych usługach informacyjnych

Aby zezwolić na dostęp anonimowy do serwera wirtualnego w usłudze Internet Information Services, musisz być członkiem grupy administratorów lokalnego serwera lub mieć uprawnienia do zarządzania usługą IIS.

  1. Kliknij przycisk Start, wskaż polecenie Programy, wskaż polecenie Narzędzia administracyjne, a następnie kliknij polecenie Menedżer internetowych usług informacyjnych (IIS).
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy serwer wirtualny, dla którego chcesz włączyć dostęp anonimowy, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
  3. Kliknij kartę Zabezpieczenia katalogu.
  4. W sekcji Uwierzytelnianie i kontrola dostępu kliknij przyciskEdytuj.
  5. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Metody uwierzytelniania.

  6. Zaznacz pole wyboru Dostęp anonimowy.
  7. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Metody uwierzytelniania.
  8. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Właściwości.

Uwaga  Aby zmiany zostały uwzględnione, może być konieczne ponowne uruchomienie usług IIS. Po włączeniu dostępu anonimowego dla serwera wirtualnego w programie IIS, można włączyć dostęp anonimowy dla witryny sieci Web najwyższego poziomu.

Włączanie dostępu anonimowego dla witryny sieci Web najwyższego poziomu

  1. W witrynie kliknij polecenie Ustawienia witryny.
  2. W sekcji Administracja kliknij przycisk Przejdź do administracji witryny.
  3. Na stronie administracji witryny w sekcji Użytkownicy i uprawnienia kliknij przycisk Zarządzaj dostępem anonimowym.
  4. W sekcji Dostęp anonimowy wybierz żądany poziom dostępu:
    • Cała witryna sieci Web
    • Listy i biblioteki
    • Nic
  5. Kliknij przycisk OK.
©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.