![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Witryny sieci Web oparte na programie Microsoft Windows SharePoint Services można swobodnie dostosowywać — do witryny można dodawać wszelkiego typu strony sieci Web, a do stron wszelkiego rodzaju zawartość interakcyjną. Jako wzbogacenie elastyczności witryny dodano dostosowywalność system Pomocy programu Windows SharePoint Services. Dostosowując strony w witrynie sieci Web, użytkownik może też dostosować Pomoc do tych stron, dodając tematy z informacjami specyficznymi dla danej organizacji.
Dodanie tematów Pomocy może być konieczne w przypadkach, gdy:
Aby móc dodawać tematy do systemu Pomocy programu Windows SharePoint Services, użytkownik musi mieć uprawnienia administratora na komputerze serwera.
Do tworzenia tematów można używać dowolnego edytora stron sieci Web zgodnego z poziomem 4 języka HTML, takiego jak program Microsoft Office FrontPage 2003. Po dodaniu tematu należy się upewnić, że nowy plik został uwzględniony w tabeli ze spisem treści tematów, a w indeksie tematów utworzono hiperłącze łączące z ważnymi pojęciami nowego tematu.
Program Windows SharePoint Services przechowuje zawartość w formacie HTML, a pliki obrazów w systemie plików komputera serwera. Program Windows SharePoint Services przechowuje te pliki dla określonego serwera, a zatem po dodaniu tematu Pomocy jest on dostępny dla wszystkich użytkowników tego serwera. W poniższej tabeli umieszczono listę i opis zawartości folderów używanych do przechowywania zawartości Pomocy na serwerze.
Folder | Zawiera |
\_vti_bin\help\lcid\sts | Wszystkie pliki tematów Pomocy programu Windows SharePoint Services. Numer LCID wskazuje identyfikator ustawień regionalnych. Na przykład tematy Pomocy w języku angielskim (USA) są przechowywane w katalogu \_vti_bin\help\1033\. |
\_vti_bin\help\lcid\sts\html\ | Zlokalizowane pliki HTML, kaskadowych arkusze stylów i skrypty JavaScript używane w tematach Pomocy. |
\_vti_bin\help\lcid\sts\images\ | Zlokalizowane obrazy używane w tematach Pomocy. |
Ponieważ tematy Pomocy programu Windows SharePoint Services wykorzystują kod języka Microsoft JScript do kontrolowania niektórych funkcji Pomocy, folder \_vti_bin\help\lcid\sts\ zawierający pliki Pomocy programu Windows SharePoint Services udziela uprawnień Odczyt i Odczyt i wykonywanie grupie Wszyscy. Zalecane jest kontrolowanie dostępu do tego folderu i innych folderów instalacyjnych programu Windows SharePoint Services. Uprawnienie Odczyt i wykonywanie może być przyczyną potencjalnego zagrożenia ze strony użytkowników z uprawnieniami Zapis do tego folderu; złośliwe skrypty dodane do plików mogłyby być uruchamiane w tym folderze.
System Pomocy programu Windows SharePoint Services składa się z plików tematów Pomocy oraz specjalnych plików, takich jak spis treści, indeks, słownik i inne. Po dodaniu niestandardowej zawartości do systemu Pomocy należy rozważyć aktualizację tych specjalnych plików, tak aby zawierały odwołania do nowej zawartości.
Tematy w systemie Pomocy można wyszukiwać w spisie treści. Po zidentyfikowaniu żądanego tematu można włączyć pasek adresów w oknie Pomocy, umożliwiający identyfikowanie ścieżki do danego tematu. W tym celu w programie Microsoft Internet Explorer w menu Widok kliknij poleceniePaski narzędzi, a następnie kliknij polecenie Pasek adresów. Alternatywnym rozwiązaniem jest użycie funkcji wyszukiwania systemu operacyjnego Microsoft Windows i wyszukiwanie w folderze _vti_bin\lcid\sts\html określonego zdania lub frazy Pomocy.
Można także wykonać bardziej zaawansowane dostosowanie systemu Pomocy. Na przykład każda domyślna strona ma przynajmniej jeden unikatowy temat Pomocy z nim skojarzony. Skojarzenia są zachowywane w tabeli na stronie głównej Pomoc ASPx. Edytując tę tabelę, można spowodować pojawianie się niestandardowych tematów Pomocy na liście kontekstowych tematów dla określonej strony w witrynie sieci Web. Aby uzyskać więcej informacji o zaawansowanym dostosowaniu Pomocy, należy się zapoznać z zestawem Microsoft Windows SharePoint Services Software Development Kit.
Poprawki programu Windows SharePoint Services często zawierają aktualizowane pliki Pomocy. Jeśli dostosowano domyślny temat Pomocy, a następnie zastosowano poprawkę, program Windows SharePoint Services może zastąpić niestandardową wersję pliku Pomocy.
Uwaga Ponieważ wersje usługi uaktualniają domyślne tematy Pomocy, nie jest zalecane dostosowywanie domyślnych tematów Pomocy, poza spisem treści i plikami indeksów.
Nowe tematy dodane do systemu Pomocy nie są zastępowane przez poprawki, chyba że użyto nazw plików identycznych z istniejącymi lub nowymi tematami.W przypadku częstego dostosowywania systemu Pomocy przed zastosowaniem poprawki najlepiej jest tworzyć kopie zapasowe niestandardowych tematów, umożliwiające odtworzenie dostosowań po zainstalowaniu poprawek.