![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Obecność online umożliwia użytkownikom witryny wgląd w to, czy inni użytkownicy pracują w trybie online, oraz zapewnia komunikację w czasie rzeczywistym. Aby włączyć obecność online, użytkownicy muszą mieć zainstalowany program Microsoft Office 2003, używać programu Microsoft Windows Messenger lub MSN Messenger i mieć założone odpowiednie konto.
Uwaga Adres e-mail konta musi być taki sam, jak adres e-mail konta użytkownika w programie Windows SharePoint Services.
Instalacja programu Office 2003 zawiera formant ActiveX, który umożliwia programowi Microsoft Windows SharePoint Services zwracanie stanu obecności użytkowników witryny online. Formant ten sprawdza adres e-mail użytkownika i kieruje kwerendę do serwera obecności z pytaniem, czy użytkownik ten pracuje w trybie online. Nie przechowuje on informacji o obecności online ani adresów e-mail, tylko kieruje kwerendy do witryny i zwraca odpowiednie informacje o stanie.
Informacje o obecności online można włączyć lub wyłączyć na poziomie serwera wirtualnego. Włączenie informacji o obecności online dla jednego serwera wirtualnego powoduje, że informacje te są włączone dla wszystkich witryn i podwitryn tego serwera wirtualnego.