Microsoft Windows SharePoint Services
Strona głównaWsteczDalejDrukuj

Pokaż wszystkoPokaż wszystko

Microsoft Windows SharePoint Services 2.0 — informacje

Microsoft Windows SharePoint Services 2.0 — informacje

Witryny sieci Web oparte na programie Microsoft Windows SharePoint Services 2.0 to miejsca, za pomocą których zespół może się komunikować, współdzielić dokumenty i pracować nad projektem. Można utworzyć oddzielną witrynę dla każdego opracowywanego projektu.

Do wprowadzania informacji do witryny wystarczy przeglądarka sieci Web. Jeśli jednak jest używany program kliencki zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Microsoft Office 2003, możliwa jest bezproblemowa praca z witryną, zapisywanie plików w bibliotekach, edytowanie dokumentów w programie klienckim oraz przenoszenie informacji do witryny i tworzenie łączy do informacji.

Korzystanie z witryn SharePoint

Do witryny sieci programu SharePoint można dodawać takie informacje, jak wydarzenia, nazwiska i numery telefonów osób, z którymi zespół się komunikuje, a także zadania do wykonania.

Można także wykonywać następujące czynności:

W miarę jak członkowie zespołu dodają lub usuwają dokumenty, listy, dyskusje i ankiety, program Windows SharePoint Services automatycznie aktualizuje łącza do zawartości, tak że odnalezienie informacji nigdy nie sprawia trudności. Można także tworzyć alerty powiadamiające o zmianach w witrynie.

Na stronach witryny są wyświetlane listy z informacjami, dzięki czemu członkowie zespołu mogą porządkować informacje w dowolny sposób, na przykład według tematu, daty wykonania lub autora. Można na przykład:

Funkcje

Tworzona po raz pierwszy witryna Windows SharePoint ma następujące funkcje wbudowane:

Listy

Członkowie zespołu mogą wpisywać informacje na przedstawionych poniżej listach wbudowanych i dostosowywać je, jeśli to konieczne. Można także tworzyć nowe listy na podstawie listy wbudowanej lub utworzonej przez użytkownika.

W przypadku używania programu klienckiego zgodnego z programem Windows SharePoint Services, takiego jak program Microsoft Excel 2002 i Microsoft Internet Explorer 5 lub nowszy, można tworzyć listy na podstawie arkuszy kalkulacyjnych.

Biblioteki

Biblioteki dokumentów, obrazów i formularzy to kolekcje plików współużytkowanych przez członków zespołu.

Biblioteka pojawia się na stronie, na której jest wyświetlany każdy plik i jego właściwości, a także hiperłącze do pliku.

Można skonfigurować szablon biblioteki dokumentów, aby wszystkie pliki utworzone w bibliotece miały wspólne cechy.

Domyślnie w witrynie znajduje się wbudowana biblioteka dokumentów o nazwie Dokumenty współużytkowane, która jest wyświetlana na pasku Szybkie uruchamianie, a także na stronie Biblioteki dokumentów.

Tablice dyskusyjne

Tablice dyskusyjne to forum dla konwersacji na tematy, które interesują zespół. Członkowie zespołu mogą ogłaszać komentarze i odpowiadać na komentarze innych, ograniczając konieczność dystrybucji wątków składających się z wiadomości e-mail.

Domyślnie w witrynie znajduje się wbudowana tablica dyskusyjna o nazwie Dyskusja ogólna, która jest wyświetlana na pasku Szybkie uruchamianie oraz na stronie Tablice dyskusyjne.

Ankiety

Ankiety służą do zbierania opinii od członków zespołu. Wystarczy tylko określić pytania i zdefiniować sposób wprowadzania odpowiedzi przez członków zespołu.

W witrynie nie ma wbudowanej ankiety, ale łatwo można utworzyć własną.

Integracja z programami klienckimi

Witryny bazującej na programie Windows SharePoint Services można używać bez względu na to, czy na komputerze jest zainstalowany program kliencki zgodny z programem Windows SharePoint Services, czy nie. Jeśli jednak jest używany program kliencki zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Office 2003, istnieje możliwość integracji prac wykonywanych w programie klienckim z witryną.

Używanie programu arkusza danych do edycji danych na listach

Program arkusza danych zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Office Excel 2003, pozwala edytować dane równie łatwo, jak dane w komórkach arkusza kalkulacyjnego. Można dodawać i edytować wiersze i kolumny, stosować filtry i kolejności sortowania, wyświetlać obliczone wartości i sumy oraz wykonywać inne czynności.

Zapisywanie plików w bibliotece dokumentów

W przypadku używania programu klienckiego zgodnego z programem Windows SharePoint Services, takiego jak pakiet Office 2003, funkcje programu klienckiego i witryny sieci Web zespołu są zintegrowane.

Na przykład za pomocą programu pakietu Office 2003 można otworzyć szablon w bibliotece dokumentów i zapisać plik, który domyślnie będzie zapisany z powrotem w bibliotece dokumentów. Jeśli dla biblioteki określono właściwości niestandardowe, w oknie dialogowym Zapisywanie jako wyświetli się formularz, który można wypełnić, podając wymagane informacje.

Używanie programu arkusza kalkulacyjnego do tworzenia łączy do list oraz importowania i eksportowania list

Jeśli jest używany program arkusza kalkulacyjnego zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Office Excel 2003, oraz przeglądarka Internet Explorer 5 lub nowsza, można tworzyć łącza między danymi w istniejącym arkuszu a listą w witrynie.

Dowolną listę można również wyeksportować z witryny do programu arkusza kalkulacyjnego. Na przykład po wyeksportowaniu listy do programu Office Excel 2003 można utworzyć tabele i wykresy przestawne, aby przeanalizować informacje lub zastosować formatowanie tekstu. W programie Excel wyeksportowana lista staje się kwerendą sieci Web, która jest aktualizowana po wprowadzeniu zmian na oryginalnej liście w witrynie programu SharePoint.

Kopiowanie elementów między kalendarzami i książkami adresowymi a witryną programu SharePoint

Jeśli jest używany program kalendarza zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Office Outlook 2003, można tworzyć łącza między wydarzeniami w witrynie a kalendarzem.

Jeśli jest używany program książki adresowej zgodny z programem Windows SharePoint Services, taki jak Office Outlook 2003, który obsługuje pliki vCard, można łączyć informacje z książki adresowej z listą kontaktów w witrynie. Można także eksportować kontakty do witryny.

Wyświetlanie list i bibliotek dokumentów na stronach sieci Web

W przypadku używania edytora tekstów lub stron sieci Web zgodnego z programem Windows SharePoint Services, takiego jak program Office Word 2003 lub Office FrontPage 2003, na stronach w dokumencie można wstawiać widoki list i bibliotek dokumentów. Strony trzeba zapisać w postaci stron sieci Web w tej samej witrynie sieci Web zespołu, w której znajduje się lista lub biblioteka dokumentów. W widoku można wyświetlać żądany zestaw informacji. Dane są wyświetlane w widoku na żywo, więc są w nim odzwierciedlone wszystkie zmiany wprowadzone na oryginalnej liście lub w bibliotece dokumentów.

Korzystanie z edytora stron sieci Web w celu dostosowania witryny

Użytkownicy należący do grupy lokacji Projektant sieci Web lub Administrator mogą otwierać witrynę programu SharePoint w edytorze stron sieci Web zgodnym z programem Windows SharePoint Services, takim jak Office FrontPage 2003, i dostosowywać zawartość, format i układ.

Dostosowywanie witryny programu SharePoint

Można dostosować zawartość witryny programu SharePoint, korzystając tylko z przeglądarki sieci Web. Jednak po zainstalowaniu edytora stron sieci Web zgodnego z programem Windows SharePoint Services, takiego jak program Office FrontPage 2003, można utworzyć stronę z niestandardowym układem, formatowaniem i zawartością.

Dostosowywanie za pomocą przeglądarki

Witryna programu SharePoint zawiera polecenia służące do dostosowywania jej wyglądu. Można stosować motywy, tworzyć niestandardowe widoki informacji i zmieniać organizację składników Web Part na stronach. Na przykład w przypadku listy zadań można utworzyć jeden widok z listą zadań zorganizowanych według daty ukończenia i drugi widok z listą zadań uporządkowanych według nazwiska osoby, której je przypisano.

Można także wykonywać następujące czynności:

Dostosowywanie za pomocą edytora stron sieci Web

Można otworzyć witrynę programu SharePoint w edytorze stron sieci Web zgodnym z programem Windows SharePoint Services, takim jak program Office FrontPage 2003, i zmienić układ witryny. Można także dodawać strony niestandardowe i logo firmy, aby uzyskać ładny, profesjonalny wygląd.

Można na przykład:

Zabezpieczenia

Tworząc witrynę, można określić osoby mające dostęp do witryny i wysłać im zaproszenie do przyłączenia się do niej. Twórca witryny zespołu w sieci Web może przypisywać prawa innym członkom zespołu. Na przykład może udzielić jednym członkom zespołu tylko prawa do odczytu informacji zawartych w witrynie, a innym prawa do dodawania zawartości do witryny lub konfigurowania jej ustawień.

©2003 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.